Tempel, Toren en Park

28 juli 2017 - Bangkok, Thailand

Wederom op pad met een tuk tuk. Deze keer via een omweg langs een kledingzaak waar we 10 minuten binnen bleven zodat onze chauffeur zijn benzine bonnen verdiend had. We hebben de tempel Wat Pho bezocht. Prachtig versiert met allerlei gekleurde stoepa's, gouden Boeddhabeelden en mystieke binnenhofjes. Tevens was er een gedeelte waar jonge monniken les kregen. Maar het hoogte punt was de gigantische liggende gouden Boeddha van 46 meter lang en 15 met hoog. Vervolgens naar het shoppingdistrict gegaan en lekker geluncht bij de Indiër. Vanaf 84ste verdieping van de Baiyoke Tower II (309m) hadden we een waanzinnig uitzicht over de stad. De winkels waren op elkaar gepakt in hele smalle drukke straatjes waarna we besloten naar de shoppingmall the platinum in te gaan. Een 7 tellend warenhuis volgepakt met kleine shops. Een gekkenhuis zo druk dat het was. We stonden snel weer buiten om naar het Lumphini park te gaan. Een groene oase midden in Bangkok waar we een speeltuin aantroffen. Helaas voor de kids was het na 5 minuten klaar met de pret doordat het keihard ging regenen. Onze eerst tropische regenbui welke ongeveer 45 min duurde. Wij schuilden maar de Thaise kids speelden gewoon verder. Het park staat bekend om zijn grote varanen. En we hadden geluk want er kwam er zomaar een voorbij gewandeld. Gaaf om zo in het wild te zien! De avond sluiten we af in een restaurant aan het water waar we de fel verlichte dinerboten voorbij zien varen.

1. Ineke:
    28 juli 2017
    Lijkt me niet echt fijn zo'n drukte in de shops. Jammer van de stortbui, dat hoort er ook bij. Op naar de treinreis. Lijkt me ook een bijzondere ervaring. Goede reis. Kus Ineke
  2. Jurjen:
    29 juli 2017
    Bedankt voor jullie foto's en verslag. Wat hebben jullie al veel gezien en beleefd! En dan vanavond met de nachttrein. Ben benieuwd hoe jullie dat ervaren. Hopelijk zijn het comfortabele zit-/slaapplekken. Daarna een rustdag hebben we gelezen. Daar zullen jullie allemaal ook wel aan toe zijn na alle indrukken. Goede reis, en een knuffel van ons.
  3. Gert Oving:
    30 juli 2017
    Tsjonge jonge wat een belevenissen allemaal. En dan te bedenken dat er nog vele mooie dagen gaan volgen (schat ik in). Heel veel plezier nog.
    Groeten Gert