Laatste dag Bangkok en nachttrein

29 juli 2017 - Bangkok, Thailand

Terwijl de bagage achterbleef in de opslag bij het hotel zijn we voor een laatste dag op pad gegaan in Bangkok. We hebben de Tempel Wat Saket bezocht, door locals ook wel de Gouden Berg genoemd door de grote gouden stoepa op de top. We hebben 318 treden naar boven geklommen langs een leuke route met een watervalletje, grote bellen welke je mocht laten rinkelen en een grote gong welke een kabaal maakte als de kids erop sloegen. Op de top een mooi uitzicht. Geluncht aan de waterkant met allerlei fruit, stokjes vlees en sticky rise gekocht bij een etensstalletje waarna we terug gegaan zijn met de busboot. Na de bagage te hebben opgehaald zijn we naar het treinstation gegaan. De trein stond al klaar. We konden direct instappen. Op het perron werd het personeel toegesproken door de belangrijkste conducteur. Heel officieel allemaal. Het is een nieuwe trein met nette stoelen en heel schoon. Alleen staat de airco op standje vriezen en zitten we binnen een half uur allemaal met een lange broek en dikke trui aan. Hebben we die in ieder geval niet voor niets meegenomen. Na anderhalf uur naar buiten te hebben gestaard was het tijd om te eten. Rond 9 uur werden de stoelen omgebouwd tot stapelbedden. De kids gingen lekker slapen en wij lezen. In de ochtend werden we om 6.30u gewekt en rijden we door een groen berglandschap. Om 7.15u kwamen netjes op tijd aan op het treinstation van Chiang Mai.

1. Jurjen:
    30 juli 2017
    Kippenvel..toen ik jullie verhaal las.wat geweldig wat jullie ook nu weer hebben beleefd. Die Evelien en Jurgen, wat een kanjers dat ze het allemaal zo goed mee doen. We zijn onder de indruk. Ook op jullie nieuwe stek veel plezier. Dikke kus van Pake en Beppe. Wij gaan straks naar Zwolle, verjaardag van Bram vieren.Doeiiii
  2. Ineke:
    30 juli 2017
    Wat een prestatie weer om zoveel trappen te lopen. Wel leuk er de klokken er hingen dat geeft afleiding. Wat een verschil qua kleding even lekker afgekoeld in de trein. Dagje rust en dan weer op naar het volgend avontuur. Xxx
  3. Niek en Adriënne:
    30 juli 2017
    Goedemorgen,wij beginnen aan de zondag. Eerst jullie verhaal lezen en wat hebben jullie weer fantastische dingen gedaan. Super zo'n treinreis wel wat fris zo te lezen kun je vandaag opwarmen bij het zwembad. Even op adem komen. Geweldige mooie foto's. Heel veel groetjes ook van papa liefs.
  4. Alinda:
    Hoi Peter, Marcella en kids,

Even al jullie verhalen gelezen. Zo te horen hebben jullie al veel beleefd en gezien. Geniet er van!

Groetjes
    Alinda