Khanom

14 augustus 2017 - Khanom, Thailand

Zondagmorgen namen we afscheid van het lieve personeel van Salad Hut. Nog even met Miu op de foto en in de taxi richting de pier vertrokken. Binnen 1,5 uur kwamen we aan op de Donsak pier waar een taxichauffeur met een bordje family Jellema op ons stond te wachten en ons naar Khanom bracht. Bij aankomst bij Bansonmanee Homestay moesten we even omschakelen. Heel rustig in de middle of nowhere zonder faciliteiten. Maar we kregen een compleet huis met 3 slaapkamers tot onze beschikking. Erg comfortabel. En dat er geen restaurant is bleek geen probleem. We kregen het menu van de afhaal Thai en het eten werd 's avonds op ons eigen terras geserveerd. Maandag hebben we een dagtour gedaan met Khanomtours. Samen met nog een ander Nederlands gezin op pad met onze gids Nong. Een leuke vent met humor die er alles aan deed om het ons maar ook de kids het naar hun zin te maken. Ook Peter, Antoinette, Rick en Jill bleken heel gezellig gezelschap. Eerst op zoek gegaan in een longtail boot naar roze dolfijnen. Echter is het Moederdag en zijn de Thai zelf ook massaal aanwezig want het is een officiële feestdag. Met teveel boten geen dolfijnen. Maar onze gids heeft geduld en we blijven uiteindelijk alleen over in de baai. En dan zien we ze ineens! Wat is het toch bijzonder om dieren in het wild te zien. 3 witte dolfijnen (ze worden pas roze als ze ouder zijn) en 2 grijze gezien. Vooral bijzonder dat we konden aanschouwen hoe ze op vis jagen. Ook kwam er nog een vliegende vis voorbij. Dat was ook grappig om te zien. Verder gevaren langs de pancake rocks. Bergen die vanuit het water omhoog reizen welke bestaan uit allemaal laagjes (stapel pannenkoeken). Een bijzonder natuurverschijnsel. Op het Nui Nok island bekijken we de holy fresh water hole (klein gat met bronwater) en leren we hoe boeddhisten bidden. We bidden tot Luang Pu Tuad, een oude wijze monnik welke als beschermheilige van het reizen bekend staat. We hadden deze oude man al diverse keren in een klein formaat beeldje in taxi's op het dashboard zien staan. Na de lunch hebben we de vissen onze voeten laten schoon zuigen in de natural fish spa. Dit is the place to be om te picknicken op Moederdag. Leuk om al die Thaise families bij elkaar te zien. Als laatste gingen we naar de Khao Wang Tong cave. En we hebben al heel wat grotten gezien in ons leven maar deze was de mooiste. Vooral in de golden room met indrukwekkende stalagmieten en stalactieten keken we onze ogen uit. Ook de kleine en grote vleermuizen die overal hingen waren leuk om te zien. Wat de grot speciaal maakte is dat er geen aangelegd pad was en je dus echt moest klimmen en klauteren. Dat ging de kids goed af! Toen we uit de grot kwamen bleek het keihard te regenen. Snel naar de bus gerend maar toch zeiknat geworden. Tja, de poncho's lagen in de bus :-). Nong vroeg bij terugkomst of we vanavond in een goed visrestaurant van zijn baas wilden eten. Dan zou hij ons ophalen en terugbrengen. Dat vonden we alle een goed plan dus zaten we 's avonds met zijn allen zeer goed te tafelen. Peter heeft White Snapper gegeten en ik waagde me aan Barracuda. Het smaakte heerlijk en het was erg gezellig.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ineke:
    15 augustus 2017
    Wat kun je toch heerlijk vertellend schrijven. Leuk verhaal weer ook jullie zijn al helemaal ingeburgerd daar. Wel terugkomen hoor! Mooie bijzondere foto's. Het zit er helaas bijna op. Een hele goede reis en tot gauw. Liefs, Ineke. Xxx.
  2. Niek en Adriënne:
    15 augustus 2017
    Wat een verhaal weer. Het leek in de middle of nowhere maar zo te lezen heel wat moois te zien en fijn rustig zodat er met de scooter gereden kon worden. Al dat lekkere eten zullen jullie missen. Fijne terugreis. Veel groetjes en knuffels