Fietstocht Bangkok

27 juli 2017 - Bangkok, Thailand

De ochtend zeer relaxt begonnen waarbij de dames genoten van een Thaise massage waren de heren aan het chillen op de hotelkamer. Daarna met de tuk tuk richting het kantoor van Co van Kessel. Dit is de fietstour specialist van Bangkok. We hadden de Co Combi gereserveerd. Een fietstour gecombineerd met een boottocht van in totaal 5 uur. Wat een gaaf avontuur hebben wij beleefd! Na het goed afstellen van de fietsen en de kinderzitjes gingen we met nog 15 anderen op pad. Allemaal achter elkaar aan op knalgele fietsen. Allereerst dwars door Chinatown. Hele smalle straatjes waar je ook regelmatig moest bukken om je hoofd niet te stoten aan luifels. Dwars door woonsteegjes, winkelstraatjes en weggetjes met etensstalletjes. Een mengelmoes van geuren, kleuren en zooi! De weg vervolgde zich over de brug naar een ietwat rustiger deel van de stad met prachtige tempels en iets bredere straatjes. Daarna richting waterrijk gebied fietsend langs smalle paadjes tussen huizen en kanaaltjes. Best lastig manoeuvreren met een kind achterop de fiets. Na 2 uur fietsen mochten we met fiets en al op de longtail boot voor een tocht langs de zogeheten klongs (kanalen). We hebben armoedige hutjes op palen, tempels en villa's gezien. Alle dwars door elkaar. We zijn uitgestapt bij de plantages buiten het centrum. Een prachtig groene oase waar het heerlijk fietsen was. We moesten wel opletten want soms was het pad erg smal met aan beide kanten water. Hier en daar ook een flink stijl bruggetje. De benen moesten soms hard werken. Na 4 uur werden we getrakteerd op een Thaise maaltijd bij een lokaal restaurantje op het water. De tafel stond vol met smaakvolle gerechten. We mochten alles proeven. Overheerlijk! Uiteindelijk terug met de boot naar ons startpunt. Volgens de kids het allerleukste van de tour. We gingen echt keihard over de grote Chao Phraya rivier waardoor het water opspatten. Dolle pret hadden ze samen vooraan in de boot. Het was ook echt geweldig om zo hard te gaan en ondertussen te genieten van de skyline van Bangkok met al zijn tempels en wolkenkrabbers. Vanaf Co van Kessel met de expres boot (lokale busdienst over het water) terug gereisd naar het hotel. De avond was net gevallen waardoor er een magische sfeer ontstond met de verlichtte hotels, tempels en boten.

1. Jurjen:
    27 juli 2017
    Wat een geweldige belevenis moet dat geweest zijn. Jullie beschrijven het ook prachtig, beeldend. Zijn benieuwd naar de foto's. Voor straks lekker slapen, en tot morgen! Dikke kus, J & J
  2. Marcella Withagen:
    28 juli 2017
    Voor de foto's is de WiFi even niet sterk genoeg. Die volgen nog.
    Xx
  3. Ineke:
    28 juli 2017
    Goedemorgen, dat is het hier tenslotte. Leuk hoor zo op de fiets, ik kan me voorstellen dat voor Evelien en Jurgen de boottocht leuker was. Dat zit meer actie en avontuur in dan stil zitten op de fiets. Ik ga vandaag ook een dagje fietsen, happen en trappen alleen is het weer erg bewolkt ik hoop dat het droog blijft. Anders maar schuilen en fietsen van café naar café. Gaan jullie nu aan het eind van de dag met de nachttrein? Als het zo is slaap lekker ben benieuwd wat hoe jullie dat ervaren.
  4. Kitty:
    28 juli 2017
    Wat een avontuur. En dat in het drukke Bangkok.
    Wij stappen morgen op de fiets met een gids in Ubud.