Strand, duiken & massage

12 augustus 2017 - Koh Phangan, Thailand

Twee dagen zon, zee en strand! Alle hebben we volop genoten van het zwemmen in de zee en het zwembad. Tussendoor heerlijk chillen op de strandbedjes, boekje lezen en knutselen. Wij hebben allebei een middag gedoken. Peter heeft een goede duik gehad van 42 min op 9 meter. Je liep zo de zee in naar het koraalrif wat hier zo'n 150 meter van het strand af ligt. Qua vissen was het wat beperkt (kleine kleurrijke vissen) maar het gekleurde koraal was indrukwekkend. Mijn duik verliep helaas niet zo soepel. Na 15 min slaat de paniek toe en kan ik niet meer rustig ademhalen. Terug naar boven gegaan. Nog een poging maar die strandde helaas ook bij 5 meter. De claustrofobie nekt me onderwater. Aan mijn skills lag het niet zei de duikinstructeur. Het is het idee van niet direct weg kunnen. Bang gevoel! Ik heb gelukkig tijdens het snorkelen wel hele scholen vissen gezien maar het is wel jammer dat ik het duiken waarschijnlijk niet meer zal kunnen in de toekomst. Erg leuk is dat de kids hebben leren snorkelen. De eerste dagen wilde ze niet maar de drang om ook vissen te kunnen zien onder water werd steeds groter. Samen in de zee geoefend. Jurgen bleef vertrouwd bij het gele zand waar af en toe een visje voorbij zwemt maar Evelien ging mee richting de rotsen en vertelde naderhand enthousiast over welke vissen ze had gezien. Vooral de fel gele vis met zwarte strepen had indruk gemaakt. We hebben onszelf heerlijk laten masseren. Terwijl Peter genoot van een relaxte oliemassage werd ik uit elkaar getrokken met de Thai massage. Schijnt goed voor je te zijn maar toch keek ik af en toe wel naar Peter die daar zo relaxt lag te zijn dat ik dat misschien beter ook had kunnen kiezen met mijn verbrandde nek.  In de avond eens een ander restaurant uitproberen. We kozen voor een tafeltje op het strand. Met de voetjes in het zand tussen de brandende fakkels. Maar ineens zagen we wat flitsen. De lucht werd steeds donkerder en de wind begon hard te waaien. Snel naar binnen gevlucht en toegekeken hoe het onweer raasde en een chaos veroorzaakte. Na het eten door de regen teruggerend. Blij dat we veilig in onze kamer waren. De laatste avond weer vertrouwd in ons eigen restaurant gegeten. Opmerking van Jurgen; ik ga deze vakantie hier missen! Haad Salad Baai en Salad Hut zullen altijd een grote glimlach op onze gezichten toveren als we eraan terugdenken.

1. Jurjen:
    13 augustus 2017
    Het is ook wel te begrijpen, die opmerking van Jurgen. Zo veel mooie belevenissen maak je niet zo snel weer mee. Vandaar ook onze opmerking in een vorige reactie, wat zal deze reiservaring overtreffen? Maar ik denk dat kinderen ook wel weer snel in hun eigen omgeving leuke dingen gaan doen en ervaren als "nieuw" en spannend. Wij hebben ook dit reisverhaal weer met plezier gelezen. Die massages zijn ook bijzonder geweest, voor allebei, hahaha. Vandaag reisdag en dan ook nog een aantal leuke avonturen. Veel plezier en lieve groetjes en knuffels vanuit Zoeterwoude (SVR camping Rustdam)
  2. Niek en Adriënne:
    13 augustus 2017
    Hoi kinderen, wat een verhaal weer. Ja het zal wennen zijn strakjes thuis maar jullie kunnen terugkijken op een fantastische reis. Knap van Peter dat duiken niets voor ons. Via de app weten we dat jullie op je volgende adres zijn. Nu nog een paar dagen genieten. Veel liefs uit Aarle.
  3. Ineke:
    13 augustus 2017
    Jullie koen alle vier heerlijk relaxt en ontspannen terug ieder met een geweldige ervaring waar jullie met veel plezier en herinneringen op terug kunnen kijken. SUPER! Nu nog genieten van jullie laatste dagen met nog een leuke excursie voor de boeg. Roze dolfijnen hopleijke zijn er veel te zien. Dikker kus en knuffel, Ineke
  4. Kitty:
    13 augustus 2017
    Er past verbazend veel in zo'n rugzak. Ik zie veel verschillende kleding op de foto's of lekker veel geshopt?