Scooteren

15 augustus 2017 - Khanom, Thailand

We zouden onze laatste dag niets meer doen. Beetje chillen in het huis en naar het strand. Maar het was bewolkt en het waaide wat dus niet zo'n aangenaam weer voor op het strand. Het idee ontstond om een scooter te huren. Dit was tijdens de vakantie al vaker in ons opgekomen maar we vonden het steeds te onverantwoord wegens slechte wegen of drukte op de weg. Maar hier in omgeving van Khanom is het zo rustig en vlak dat we het wel aandurfden. De kids waren dolenthousiast! Eerst naar het centrum gereden en de markt bezocht. Ze verkochten soep en curry's welke daar in grote pannen stonden. Bijzondere geuren! Vervolgens naar een klein restaurant gereden aan het strand dat van een Italiaan bleek te zijn. Heerlijke Italiaanse pasta en foccacia gegeten. Daarna door het achterland getoerd tussen groene velden en palmbomen. Nog even gestopt bij een tempel welke speciaal voor ons door een monnik geopend werd. Speciaal aan deze tempel waren de handgeschilderde fresco's waarmee de wanden en muren bekleed waren en het houtsnijwerk van de luiken. Bij terugkomst nog even over het strand gewandeld, weer een bestelling geplaatst bij de afhaal Thai en de backpacks ingepakt. Morgen reizen we naar Bangkok voor ons laatste avondje aldaar.

1. Kitty:
    15 augustus 2017
    Wauw wat een mooie tempel.
    Alvast een hele goede terugreis en vergeet niet om de nieuwe film van de smurfen te kijken