Olifanten wassen

6 augustus 2017 - Khao Sok National Park, Thailand

Vanmorgen hebben we ons reisplan gewijzigd. De regen en prikkende beesten van de jungle kunnen we nog wel 1 dag aan maar daarna willen we weer naar de zon! We hadden echter geluk want tijdens onze excursie vandaag hebben we geen regen gehad. Wel zijn we nat en heel vies geworden van de modder maar dat gebeurd als je olifanten gaat wassen. Bij aankomst op het kleine olifantenkamp mochten we de 2 olifanten eerst bananen voeren. Na een wandeling met ze kwamen we bij een modderpool. Daar hebben we ze vol modder gesmeerd. Tja, ze moeten eerst vies zijn voordat je ze kunt wassen :-). Een olifant ging zelfs zwemmen in de modderpool. Een heel komisch gezicht. Verder gewandeld naar een rivier waar we de olifanten schoon gemaakt hebben. De oudere olifant liet het allemaal rustig toe maar de jongere olifant spoot ons allemaal nat met zijn slurf. Jurgen vond dat prachtig en de Mahout liet de olifant een paar keer tegen ons aan spuiten. Enorm gelachen. Evelien vond het allemaal wat spannend maar heeft uiteindelijk op de olifant gezeten net als haar broertje. Terug op het kamp nog wat bananen gevoerd en op de foto gegaan. Daarna nog even naar de apentempel. Dit was verschrikkelijk! Een grote aap sprong in de pick up en griste het hele zakje brood uit mijn handen. Twee andere apen lieten hun tanden zien waardoor Evelien heel bang werd. We zijn heel snel weggegaan. Het bezoek aan de waterval en het uitzichtpunt maakten alles weer goed. Beide heel mooi!

1. Niek en Adriënne:
    6 augustus 2017
    Wat een spannende dingen gedaan. Wel leuk en knap van Evelien dat ze op de olifant durft, hele mooie foto. Twee van mijn kleinkinderen moeten nogal wat angsten overwinnen,mijn petje af dat ze overal aan meedoen. Die laatste foto is ook leuk met dat jongetje erbij. Aan Jurgen zijn snoetje zie je dat hij het fantastisch vind allemaal. Apen blijven brutaal. Nu wel toegaan wat stranddagen na de echte jungle. Heel veel groetjes en knuffels.
  2. Niek en Adriënne:
    6 augustus 2017
    Ik zie een foutje toegaan moet toe aan zijn sorry was te snel.
  3. Jurjen:
    6 augustus 2017
    Op de valreep, voordat jullie gaan slapen of misschien al slapen.. Nog ff een reactie van ons uit Ieper. Allemaal weer spannende avonturen en grappige foto, 's van jullie. We vinden het geweldig wat jullie meemaken en dat Evelien en Jurgen ook nog steeds lekker meedoen. Voor straks lekker slapen en morgen genieten van een rust dag. Liefs en dikke kus van Janna en Jurjen.
  4. Jessica:
    6 augustus 2017
    Wat een prachtige foto's weer. Mooi hoor en wat een ervaring zo met die olifanten. Evelien zal straks een heleboel te vertellen hebben.
    Op naar jullie volgende verhaal. Ik lees ze onder het genot van een wijntje en chippies bij een zwoele temperatuur van zo rond de 35 graden. Have fun!!!
  5. Ineke:
    6 augustus 2017
    Super leuk en spannend weer. Die brutale apen moeten maar uit de buurt blijven dat zou ik ook eng vinden. De omgeving is weer prachtig. Rust lekker uit en op naar het mooie en warme weer. Liefs, Ineke