Khao Sok National Park

5 augustus 2017 - Khao Sok National Park, Thailand

Gister aangekomen in het nationaal park Khao Sok. Het is een tropisch regenwoud en dat werd direct duidelijk. Onze hut op palen ligt midden in het woud tussen de bergen met allerlei verschillende boomsoorten en het heeft de hele avond en nacht keihard geregend. En regende het even wat minder dan brulden de kikkers zo hard dat je dacht dat ze naast je bed stonden. Ons primitieve hutje heeft een open badkamer zodat je naar de groene natuur kunt kijken als je doucht. De realiteit in het regenseizoen is dat je nat wordt als je op de wc zit, al is daarboven wel een klein afdakje :-). Het nadeel is dat alles vochtig en klef is. Het is net kamperen in de regen. Vandaag op pad geweest naar de Rachaprapah Dam en het bijbehorende meer waarin de krijtrotsen met groene vegetatie torenhoog boven ons uit rezen. We hadden geluk dat het op de heenweg met de boot naar de rafthutten droog was. Op de terugweg moesten we onze poncho's voor het eerst gebruiken aangezien we werden overvallen door een stortbui. Toch was het een leuke excursie. De heen en terugreis met de taxi was ook de moeite waard. De wolken hangend tussen de bergen hadden iets mystieks. De rest van de dag hebben we al kaartend (potjes pesten) doorgebracht in ons kleine restaurant van Green Mountain View omdat er wederom een lange tropische regenbui viel. Zelden zoveel water zien vallen in zo'n korte tijd!

1. Niek en Adriënne:
    5 augustus 2017
    Hallo daarginds, zo te zien en te lezen nu in een echt regenwoud. Niet koud maar wel nat, moet je ook meegemaakt
    hebben. Apart hoot nat worden op de toilet paraplu mee ha,ha.
    Toch excursie gedaan prachtig zo te zien. Veel succes met pesten en Evelien en Jurgen laat papa en mama maar verliezen.
    Groetjes en een knuffel.
  2. Ineke:
    5 augustus 2017
    Weer eens iets anders dan zon. Het is wel erg mooi en groen. Is dat een echt poes boven op de tijger? Grappig. Jullie zien er erg leuk uit als roodkapjes. Als het blijft regenen dan kunnen jullie naar de wc en douchen tegelijk. Veel plezier met spelletjes doen. Dikke knuffel, Ineke
  3. Jurjen:
    5 augustus 2017
    Jullie hadden het wel verwacht,die regen, maar alsje het dan echt meemaakt,is het toch wel een bijzondere ervaring. Onze bui van vanmorgen is er niks bij. Wij hebben daarna weer lekker in de zon kunnen zitten vandaag. Leuk dat Jurgen en Evelien ook lekker spelletjes kunnen doen, en zo te zien ook spelen met een nieuw vriendje. Veel plezier daar in de jungle, en hopelijk houdt de regen snel op. Lieve groet, Janna en Jurjen.