Koh Phangan

8 augustus 2017 - Koh Phangan, Thailand

Wat hebben we toch lieve flexibele kids! Gisteren om 5.30u werden ze wakker gemaakt om aan de reis naar Koh Phangan te beginnen. Een trip van zo'n 6 uur en dat hebben ze ondergaan zonder enig gezeur. Schatjes! Eerst met een minivan 1,5 uur naar Surat Thani. Onderweg werden er steeds meer mensen opgepikt waardoor Evelien telkens haar stoel moest delen met een scholier die een paar km verderop weer uitstapte. Overgestapt bij het busstation en na een uur wachten met een grote touringcar naar de Donsak pier gereden. Hier werden we op de catamaran gedreven als een soort vee met allemaal een eigen kleur sticker op onze kleren en tassen zodat duidelijk was waar we uit zouden stappen. Na 1,5 uur bij aankomst verder gedreven in een stoet naar de taxi's. Tassen op het dak, kids met mama voorin en papa achterin met nog 10 andere gepropt. Het was ook extra druk ivm de full moon party welke eens per maand plaatsvindt en duizenden feestgangers trekt. Dit alles vindt plaats in het zuiden. Wij reisden naar het noorden en kwamen bij een verlaten strand aan waar onze hut pal aan lag. Het Chaloklum Bay Resort was mooi maar wel erg rustig en het zwembad niet bruikbaar wegens algen. Maar de kids vermaakte zich goed met het zoeken naar krabben. Hier verbleven we 1 nacht omdat we niet eerder bij Salad Hut terecht konden. Vanmorgen verplaatst naar ons nieuwe onderkomen op het strand van Haad Salad. Mooie bungalowkamer met uitzicht op het zwembad en het strand en met het beste restaurant van de baai. Hier is wat meer leven in de brouwerij wat een gezellig sfeertje geeft. Evelien en Jurgen hebben ons een Thaise voetmassage gegeven op het balibed op ons balkon. We moesten 10 THB p.p. betalen maar dat was het zeker waard :-). Bijzondere ontmoetingen gehad vanavond. De Fransen welke met ons in de nachttrein zaten naar Chiang Mai en een stel wat ook bij Mr. Tawee verbleef. We hebben snorkels gekocht en deze gaan we morgen uitproberen tijdens een kanotochtje.

1. Jurjen:
    8 augustus 2017
    Wat een fantastische plek, waar jullie nu zijn. Een paradijsje,zo mooi.en ja, die Kids van jullie..we blijven het kanjers vinden!!! Zo veel al gezien en gedaan. Wat zal deze reis nog overtreffen? Die voetmassage mogen jullie ook wel eens bij ons doen Evelien en Jurgen. Lijkt ons heerlijk! Voor morgen ook weer veel leuke dingen op het programma, en de onderwatercamera kan dan gebruikt worden. We zijn benieuwd wat voor mooie plaatjes en filmpjes dat oplevert. Voor straks lekker slapen en morgen een fijne dag. Liefs en dikke kus van Pake en Beppe. Doeiiiii
  2. Ineke:
    8 augustus 2017
    Fijn hè, als vee in een auto gestopt te worden. Hahaha.
    Wat een fantastisch plek! Ziet er schitterend uit. Lekker zwemmen en genieten van het mooie strand. Mooie foto's en er wordt heerlijk geslapen onder de klamboe. Veel plezier morgen met snorkelen ook dat zal erg mooi zijn om te zien.
    Ben nu al benieuwd naar de foto's. Liefs, Ineke
  3. Kitty:
    9 augustus 2017
    Hihi wij moesten ook in zo'n veewagentje vandaag. Ben met Stan naast de chauffeur gaan zitten. Was beter dan achter.