Fietstocht omgeving Chiang Mai

31 juli 2017 - Chiang Mai, Thailand

Gister aangekomen bij Little Village. We verblijven hier bij een Nederlands/Thais gezin in een grote bungalow op palen. Een groene oase met in het midden een zwembad en een kleine speeltuin met trampoline. Er zijn meerdere Nederlandse gezinnen met jonge kinderen. Evelien had binnen een uur al een aantal vriendinnen. Verder niets ondernomen alleen naar de supermarkt gefietst voor prijsjes voor de bingo. Evelien had namelijk met haar vriendinnen bedacht een bingo te organiseren 's avonds. En er waren zowaar 15 inschrijvingen op de lijst welke ze gemaakt hadden. Het was een succesvolle avond waarbij Jurgen won! Vandaag wederom op de fiets. Ditmaal mochten de kinderen op een aanhangfietsje. Dat vonden ze heel leuk. We hebben 25 km gefietst tussen prachtig groene rijstvelden met op de achtergrond de bergen en door diverse dorpjes. De 2 blonde kids waren zoals overal weer een bezienswaardigheid. We zijn gestopt bij een rijstveld waar ze rijst aan het planten waren en een rijstfabriek met slechts 1 machine. Ook naar een houtbewerkingsbedrijf geweest maar het hoogtepunt was een bezoek aan de basisschool. We mochten kijken in een klas waar kinderen Engelse les kregen. In een andere klas welke net pauze had waren er kinderen nieuwsgierig en stelden korte Engelse vragen. Peter heeft kort de antwoorden op het bord geschreven. Een korte les gegeven. De wederzijdse interesse was bijzonder leuk. Bij terugkomst stond ons een lekkere Thaise lunch te wachten. En de gids deed naast dit werk ook werk als video editor en had van onze trip een leuk filmpje gemaakt. Gratis zelfs al hebben we uiteraard wel getipt voor deze service. De rest van de dag hebben we gerelaxt aan het zwembad waar Peter en de kids gespeeld hebben met de onderwatercamera.

1. Jurjen:
    31 juli 2017
    Tjonge, wat een mooie belevenissen. Evelien de geboren recreatie organisator? En Peter de onderwijzer? Leuk allemaal !! We genieten nog steeds van jullie verhalen. We zijn ook weer benieuwd naar de foto's uiteraard. Laten ons verrassen. Wij gaan zo meteen vertrekken ri. Groede (Zeeuws Vlaanderen) Lieve groeten uit Emmeloord.
  2. Ineke:
    31 juli 2017
    Bijzonder om het zien hoe ze aan het werk zijn in de rijstvelden. Lijkt me zwaar werk. Het filmpje is erg leuk en een mooi promotie voor deze fiets activiteit. Jullie genieten met volle teugen. En leuk om ook een school te mogen bezoeken en in gesprek te gaan met de leerlingen. Peter de nieuwe onderwijzer in spe? Op naar de jungle.