Jungle trek

1 augustus 2017 - Chiang Mai, Thailand

Weer een ervaring rijker! We zijn de dag gestart met een rit naar de bergen. Daar aangekomen een korte wandeling gemaakt naar een dorpje waar de Karen wonen, een bergstam welke oorspronkelijk uit Birma komt. Ze lieten ons zien hoe ze mooie sjaals weven en uiteraard konden we deze ook kopen. Verder gewandeld naar de olifanten voor een kort ritje door het water en de jungle. De kids vonden het prachtig en Jurgen mocht op het einde zelfs bij de Mahout voorop in de nek zitten. En we hebben de olifanten bananen gevoerd als dank voor het ritje. Daarna weer verder wandelen door de jungle richting de waterval. Niet heel ver maar daar dachten Evelien en Jurgen anders over. We zingen avondvierdaagse liedjes en lokken ze met snoepjes steeds een stukje verder. De waterval is aardig maar we zijn verwend geraakt na de Erawan watervallen eerder deze week. Tijdens de lunch speelden ze met een Thais meisje. Dat ging heel leuk samen ondanks dat ze elkaar niet verstonden. Het raften op een bamboevlot was fun. Het ging niet heel hard maar het wiebelde genoeg en we deden zelfs even wedstrijdje tegen het andere vlot. Prachtig om over de rivier te glijden tussen al die groene struiken en bomen. In de avond eten we overheerlijke curry! We kunnen er geen genoeg van krijgen.

1. Niek en Adriënne:
    1 augustus 2017
    Wat een drukke dag en veel gedaan. Al dat gewandel maar gelukkig mochten jullie ook op de olifanten. Zo te zien vonden de kids het leuk en de bananen geven ook. Jürgen stoer hoor op de nek van de olifant. Evelien en Jürgen zullen nu vast slapen en hun papa en mama ook. Echt leuk dat je veel kontakt hebt met Thaise mensen. Bij wat jullie doen zie je niet echte horde toeristen. De bingo ziet er ook gezellig uit. Groetjes xx
  2. Jurjen:
    1 augustus 2017
    Dat is nog eens wat anders dan olifantjes aaien of in de dierentuin op afstand kijken! Prachtige belevenissen weer en flink dat de kids het zo volhouden, ook al is het soms met trucjes.. Idd leuk dat jullie direkte contacten hebben met de bevolking. Voor straks allemaal lekker slapen en tot morgen. Groetjes uit GroedeXX
  3. Ineke:
    1 augustus 2017
    Ik snap wel dat die kleine beentjes niet meer willen lopen. Wat een avontuur zo dicht bij de olifanten. Ik vond dat toen in Zuid Afrika ook bijzonder om er zo dicht bij te komen. En op een vlot varen is altijd spannend. Veel plezier bij jullie volgende avontuur. Knuffel, Ineke
  4. Kitty:
    2 augustus 2017
    En geloof je me nu als ik zeg dat de Indische olifant kleiner is dan de Afrikaanse en dat hij twee bulten op zijn hoofd heeft?
  5. Marcella Withagen:
    3 augustus 2017
    Heel veel kleiner! Nu moet jij toch eens naar Afrika zodat je het verschil kunt zien :-)))