Op safari met de Jellema's

24 april 2018 - Emmeloord, Nederland

Het is 10 jaar geleden dat Peter en ik samen op ontdekking gingen naar Zuid-Afrika. Een geweldige reis georganiseerd door Silverjet Vakanties waarbij we de big five meerdere malen hebben mogen zien. Tevens hebben we tussen kuddes olifanten gestaan, nijlpaarden zien zwemmen, prachtige natuur aanschouwd en verrukkelijk gegeten waarbij vooral de kip in cola van de braai ons bij is gebleven.

Het zal dan ook niet verbazen dat wij zin hebben om terug te keren naar dit veelzijdige land. Dit maal niet samen maar met de gehele familie Jellema. Een idee dat is ontstaan uit wat gegein op een verjaardag, wat in een later stadium steeds serieuzer werd en wat resulteerden in een familiereis met 8 volwassenen en 7 kinderen. Wat was het een verrassing voor Jurjen en Janna toen we het plan bekend maakten. De kinderen zongen en dansten op Afrikaanse muziek en gaven een cadeau. Dat het om een reis ging hadden ze snel door maar dat we naar Zuid-Afrika zouden gaan was een droom die werkelijkheid werd.

Mijn oud-collega Daphne van de Travel Club werd ingeschakeld om de reis uit te vogelen en te boeken. Uiteraard kan ik dit zelf met mijn ervaring in de reiswereld maar 'werken' voor je schoonfamilie kun je maar het beste aan een ander overlaten :-). De 3 broers werden verantwoordelijk voor de invulling en boeking in samenwerking met Daphne. De bestemmingen, de hotels, de excursies, kortom het hele programma zit goed in elkaar en we hebben er allemaal ontzettend veel zin in. Ook de kids kijken uit naar de vakantie met hun neefjes en nichtjes en vertellen iedereen dat ze leeuwen, giraffen, olifanten en neushoorns gaan zien. Nu maar hopen dat we de big five gaan spotten net als 10 jaar geleden.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jurjen:
    24 april 2018
    Leuk verhaal Marcella, en een mooi begin van onze gezamenlijke vakantie. Wij zien uit naar een onvergetelijke reis met z'n allen.
  2. Kitty:
    24 april 2018
    Super leuk dat we jullie weer kunnen volgen!
  3. Ineke:
    24 april 2018
    Fijn dat ik jullie mag volgen. Ook mijn ervaring in Zuid-Afrika was er een om nooit te vergeten. Op mijn verjaardag een leeuw van heel dicht bij gezien en taart gegeten in het Krugerpark.
    Fantastisch!
  4. Monique Janssen:
    25 april 2018
    Superleuk! Ik heb ook weer zin in je reisverhalen! Geniet ervan met z’n allen!
  5. Leone:
    25 april 2018
    Wij gaan jullie ook volgen !
  6. Niek en Adriënne:
    25 april 2018
    Leuk dat je weer een reisblog maakt. Zo kunnen wij jullie avonturen volgen. Wij wensen alle Jellemaatjes veel reisplezier en gezelligheid.
  7. Jenny Veldman:
    27 april 2018
    Ook wij gaan jullie volgen hele fijne reis toegewenst.
  8. Linda Veldman:
    27 april 2018
    Leuk om er zo een beetje bij te zijn! Veel plezier met zijn allen!