Drakensbergen

30 april 2018 - Winterton, Zuid-Afrika

Zondag van Johannesburg naar Winterton gereisd met onze comfortabele bus met aanhanger vol bagage. We hebben een ervaren chauffeur genaamd Marcus van 68 jaar welke reeds 38 jaar met toeristen rondtoert in Zuid-Afrika. Onderweg een korte stop gemaakt bij een stuwmeer om daarna de weg te vervolgen naar het Ardmore guest house. Omringt door bergen en bossen in herfstkleuren bevinden zich een aantal chalets en rondavels voorzien van terrassen met mooi uitzicht en woonkamer met open haard. In de avond staan o.a. bunny chow, lamb burie en frietjes met vissticks op het menu. Vandaag een sensationele tocht gemaakt met 'scooters' (grote step met hele dikke banden). Met een jeep werden we boven op de berg gebracht waarna we over smalle padjes langs het ravijn en door het bos de berg af suisden. Het was best spannend. De kids stonden voorop bij de ouders maar Jurgen verruilden zijn plekje bij zijn mama voor een plek bij zijn tante Martine want die ging harder. Verderop in de tocht weer een wissel want ome Martin had nog meer lef en ging het hardst. Aan het einde lekker gelunched op het terras. Daar troffen we ook Pake en Beppe weer welke een wandeltocht hadden gemaakt en daarbij zebra's hebben gespot! Bij terugkomst bij het guest house hadden sommige van de familie nog niet genoeg van de prachtige natuur. Een wandeling door het bos naar een uitzichtspunt was zeer de moeite waard. En een speciaal soort hert gespot. Nog geen wildlife want hij zat achter een hek.

1. Ineke:
    30 april 2018
    Wat een avontuur weer. Mooi accommodatie en het ziet er heel gezellig uit, lekker eten met de familie.
    En wat is de natuur toch mooi daar!
  2. Kitty:
    30 april 2018
    Dat ziet er stoer uit die steppen.
    En wat een gezellig busje.
    Al busliedjes gezongen?
  3. Nicolette:
    30 april 2018
    Heerlijk die "strijd" onderling. Ziet er allemaal gezellig en zeer goed uit. Geniet er lekker van met z'n allen.
  4. Jenny Veldman:
    1 mei 2018
    Leuk jullie zo zien te genieten.