Turtle bay & Shark point

15 augustus 2023 - Perhentian Islands, Maleisië

We gaan op snorkeltrip. Een 2,5 uur durende boottour met 4 verschillende stops.

IMG_9670

We beginnen bij shark point. Hier kunnen we rifhaaien spotten. Niet al te grote haaien maar toch indrukwekkend. Dat vertellen de kids want zij zien er één. Evelien slaakt een gil maar lacht ondertussen wel van opwinding. Jurgen begint enthousiast te wijzen. Maar als wij dichterbij komen is hij al vertrokken, zo geschrokken van Evelien haar gegil.

IMG_9663

Door naar turtle bay. Hier zwemmen zeeschildpadden en roggen. Maar wat een massatoerisme. Hier liggen veel bootjes en als er een schildpad gespot wordt duiken er gelijk een heleboel mensen op af wat het beestje uiteraard afschrikt zodat hij snel de diepte in duikt. We zwemmen klein stukje verder van de boten vandaan en spotten roggen. Maar we hebben geluk en zien ook een zeeschildpad weg van de massa. Maar dan komt iedereen ineens toch met een noodgang op ons afgezwommen, nu snap ik hoe het beestje zich voelt!

IMG_9667

IMG_9668

We varen verder naar coral bay met kleurrijk koraal en kraakhelder water waardoor je heel ver kan kijken. Mijn telefoon in een waterdicht hoesje maakt belabberde foto’s maar de herinnering haal je naderhand wel helder terug.

IMG_9661

De laatste stop is op het andere eiland. Hier zwemmen gigantisch veel scholen vissen die heel dicht bij je komen. Je gaat hier echt op in het geheel van vissen.

IMG_9653IMG_9652

IMG_9658

Van al dat zwemmen word je best moe dus de rest van de dag in de relaxmodus 😎. We maken nog wat foto’s in het mooie licht van de namiddag.

7f0d9836-eb00-4e3f-a3fe-b599a2114bb7IMG_9674IMG_9675

De avond brengen we door met onze favoriete bezigheid tijdens de vakantie. Allerlei lekkere gerechten eten!

IMG_2046db2a3bf0-9ed4-4b63-b5f1-083e463a1012

1. Jenny Veldman:
    15 augustus 2023
    Mooie plaatjes
  2. Alinda:
    15 augustus 2023
    Het ziet er allemaal prachtig uit! En het eten lekker. 😉