Fisherman’s village

16 augustus 2023 - Perhentian Islands, Maleisië

We zwemmen en snorkelen bij ons eigen strand. We weten vandaag zelfs 2 strandbedden met zachte matrassen te bemachtigen. Het fenomeen handdoekje leggen kennen ze hier ook maar we hebben geleerd dat je zo’n handdoek gewoon aan de kant legt. Na 2 uur nog steeds niemand die zijn bedje op heeft opgeeist. Rond de zon ontstaat het halo verschijnsel. Mooi om te zien.

IMG_9708

Ons huisrif is echt indrukwekkend. Het koraal is nog mooier en kleurrijker als dat we gister op de verschillende snorkelspots hebben gezien. En zoveel verschillende soorten vissen. We zien gele, zwart-witte, regenboog, gevlekte, gestippelde, gestreepte, dunne, dikke, lange, kleine, middelmatige en grote vissen. En zelfs een grote met tanden!

IMG_9702IMG_9698IMG_9690

In de namiddag nemen we een taxiboot naar het enige dorp op de eilanden; Fisherman’s village. We bezoeken de moskee. We krijgen een rondleiding van een enthousiaste moslim met uitleg over alle rituelen. Hij doet alles voor. Het wassen, bidden en voorlezen uit de Koran. Hij legt daarbij alles uit op zo’n leuke enthousiaste manier dat je jezelf bijna zou bekeren. De stamboomposter waarin de splitsing tussen de Islam en Christendom staat hebben we cadeau gekregen.

IMG_9718IMG_9709IMG_9715

Hij laat ons ook de varanen zien die een nest hebben onder de moskee.

IMG_9713IMG_9711

We struinen verder door het dorp. Hier wonen de mensen die op de resorts werken, de snorkeltours verzorgen, de winkeltjes bemannen, de restauranthouders, etc. Hier zie je dorpsleven. De school is net uit en tal van kinderen spelen in het dorp.

IMG_9721IMG_9722IMG_9720IMG_9719

Onze taxiboot met roggelende rokende bootsman die onverstaanbaar Engels tegen ons praat haalt ons weer op en brengt ons terug. Vanaf het water foto van Tuna Bay Resort

IMG_9707IMG_9710

1. Ineke:
    16 augustus 2023
    Mooie natuur zowel boven als onder water. Leuk om zo enthousiast meer te horen over het moslim geloof. Jullie hebben mooie outfit aan. Zo te zien hebben de plaatselijke kinderen plezier. Geniet nog van het mooie resort.
  2. Mama/oma:
    17 augustus 2023
    Wat prachtig al die foto’s, best toch goed gelukt onderwater. Mooi koraal. Alles in het echt gezien, super zo tussen de vissen zwemmen. Wij kennen het alleen van achter glas in het aquarium. Na een heerlijke massage vandaag nog fijn verder genieten.