Escape pretpark

11 augustus 2023 - Penang, Maleisië

De kids hebben uitgekeken naar vandaag. Na al dat wandelen door de jungle en bezienswaardigheden bekijken werd het tijd voor wat anders. Op naar Escape Penang! We rijden met de Grab een klein uurtje over het eiland. Het verbaast ons dat er zoveel torenflats staan langs de kust. Het is Aziatische welvaart gecombineerd met eilandgevoel. De stranden tussen de flats door zijn mooi. Het pretpark bestaat uit een nat en droog gedeelte.

IMG_9562

We starten bij de tal van waterglijbanen waaronder de langste tubebaan ter wereld (1,11 km). Je gaat met een kabelbaan naar de start.

IMG_9514IMG_9515

De andere glijbanen zijn wat korter maar gaan een stuk sneller. De meest indrukwekkende is de bananaflip. Jurgen gaat zonder angst naar boven maar zei achteraf dat het wel heel eng was. Peter gaat ook maar niet voordat we eerst een telefoon ophalen om het vast te leggen.

IMG_9552

De dames laten dit voorbij gaan maar met zijn allen genieten we van de andere glijbanen, het zwembad met de golven, de lazy river en de lange buikglijbaan. En mama zetten we op een plankje boven een bak met water en door de bal raak te gooien plonst ze erin.

IMG_9532

IMG_9529

IMG_9561IMG_9535

Na de lunch richting het droge gedeelte waar we van de tubeslide afgaan in 4 dikke banden achter elkaar. Dikke pret! Helaas is de rij voor de langste zipline 2,5 uur dus die slaan we over maar we klimmen nog een categorie 2 baan in het klimpark. Dat is best pittig dus daarna afkoelen in het zwembad bij de poolbar.

IMG_9563IMG_9542

We eindigen op de skibaan maar op spekglad plastic zijn we niet zo bekwaam als in de echte sneeuw.

IMG_9550

Om de dag goed af te sluiten willen de kids graag pizza ipv weer iets bijzonders. We vinden een leuk Italiaans restaurantje waar het eten heerlijk smaakt. De wandeling naar het restaurant brengt ons nog langs mooie plekken. De minaretten van de moskeeën zijn verlicht.

IMG_95555623015a-7ca3-4872-a8ab-f5956088b969IMG_9557aaedb3c2-9a9a-4547-8610-0a9ee7fc39c0279cbd64-0c42-4538-9413-2c7f2eb30fd3

1. Ineke:
    11 augustus 2023
    Een hele toffe dag met veel verschillende wateractiviteiten. Is mama in het water gevallen? Ik hoop van wel, want is is lachen. 😂 SUPER leuk. En wat heeft Peter lef.
    En skiën in Azië dat is een aparte ervaring.
    Gezellig afgesloten met lekker pizza eten.