Escape pretpark

11 augustus 2023 - Penang, Maleisië

De kids hebben uitgekeken naar vandaag. Na al dat wandelen door de jungle en bezienswaardigheden bekijken werd het tijd voor wat anders. Op naar Escape Penang! We rijden met de Grab een klein uurtje over het eiland. Het verbaast ons dat er zoveel torenflats staan langs de kust. Het is Aziatische welvaart gecombineerd met eilandgevoel. De stranden tussen de flats door zijn mooi. Het pretpark bestaat uit een nat en droog gedeelte.

We starten bij de tal van waterglijbanen waaronder de langste tubebaan ter wereld (1,11 km). Je gaat met een kabelbaan naar de start.

De andere glijbanen zijn wat korter maar gaan een stuk sneller. De meest indrukwekkende is de bananaflip. Jurgen gaat zonder angst naar boven maar zei achteraf dat het wel heel eng was. Peter gaat ook maar niet voordat we eerst een telefoon ophalen om het vast te leggen.

De dames laten dit voorbij gaan maar met zijn allen genieten we van de andere glijbanen, het zwembad met de golven, de lazy river en de lange buikglijbaan. En mama zetten we op een plankje boven een bak met water en door de bal raak te gooien plonst ze erin.

Na de lunch richting het droge gedeelte waar we van de tubeslide afgaan in 4 dikke banden achter elkaar. Dikke pret! Helaas is de rij voor de langste zipline 2,5 uur dus die slaan we over maar we klimmen nog een categorie 2 baan in het klimpark. Dat is best pittig dus daarna afkoelen in het zwembad bij de poolbar.

We eindigen op de skibaan maar op spekglad plastic zijn we niet zo bekwaam als in de echte sneeuw.

Om de dag goed af te sluiten willen de kids graag pizza ipv weer iets bijzonders. We vinden een leuk Italiaans restaurantje waar het eten heerlijk smaakt. De wandeling naar het restaurant brengt ons nog langs mooie plekken. De minaretten van de moskeeën zijn verlicht.

IMG_95555623015a-7ca3-4872-a8ab-f5956088b969IMG_9557aaedb3c2-9a9a-4547-8610-0a9ee7fc39c0279cbd64-0c42-4538-9413-2c7f2eb30fd3