Beachlife

14 augustus 2023 - Perhentian eilanden, Maleisië

We worden vroeg wakker doordat uit de minaret van de moskee op Perhentian Kecil (=klein) welke recht tegenover ons resort ligt de oproep tot gebed luid. De man zingt 5x per dag een behoorlijk lange tijd achter elkaar.

We gaan voor een stranddagje vandaag. Het huisrif biedt tal van kleurrijke vissen en het koraal is prachtig. Jammer van die ene kwal die nu juist Peter moest pakken. Het prikte behoorlijk maar gelukkig hebben we een mini apotheek bij ons.

IMG_9616 IMG_9619IMG_2084

De kids vermaken zich met het kraken van kokosnoten en het lukt uiteindelijk het sap eruit te krijgen. Helaas niet te drinken omdat er teveel zand omheen zat.

Wij maken een wandeling langs de kustlijn en ontmoeten militairen die op oefening zijn. Ze trainen in het water met duikmateriaal. Ook zien we tal van vissersboten.

Verder spelen we een potje met yahtzee onder het genot van een drankje en chips. We blijven naar de zwarte donkere lucht kijken die nadert maar op een paar druppels na blijft de verwachtte onweersbui uit.