Op safari

3 mei 2018 - St Lucia, Zuid-Afrika

Woensdag beginnen we de dag rustig en hebben geen plannen in de ochtend. We wilden relaxt ontbijten op ons balkon maar dat werd verstoord door een paar brutale apen. De leider van de groep griste zo Herman's boterham met scrambled eggs van zijn bord en een ander aapje ging er met de zak brood vandoor. Resultaat binnen in het chalet ontbijten. Na een aangename wandeling door het bos begon het echte avontuur, de bootsafari door iSimangaliso Wetland Park. Terwijl we wachten om te vertrekken zien we al een reusachtige krokodil. We varen langs de oevers op zoek naar Nijlpaarden. Er leven in dit stuk 3 kuddes welke we alle te zien krijgen. Nijlpaarden in alle soorten en maten, van kleintjes met hun moeder tot grote kolossale mannetjes. We moesten ook de lucht in de gaten houden voor de vogels. Een grote visarend keek op ons neer vanuit de boomtop. De krokodillen waren wat meer verstopt en we hebben er uiteindelijk 2 gezien. Het is oppassen 's avonds in St. Lucia want de nijlpaarden komen dan weleens in het dorp gras eten. Ze stonden ineens in de tuin aan de overkant van onze lodge. Van wilde dieren spotten krijgen wij echt nooit genoeg. De volgende ochtend vertrokken we dan ook om 05.00u voor een game drive naar het Hluhluwe-Imfolozi Park om op zoek te gaan naar de Big Five; Neushoorn, Buffel, Leeuw, Olifant, Luipaard. Het is een van de mooiste parken van Zuid-Afrika qua landschap. Glooiende groenen heuvels welke doorkruisd worden door een rivier. We hebben geluk en zien al snel 2 neushoorns van heel dichtbij. Indrukwekkende beesten! Vervolgens een zeer elegante giraffe gezien welke sierlijk langs ons heen liep. Het was al een oudje want dan hebben ze een donkere huid werd ons verteld. Daarna is het een poostje echt zoeken. Wij zijn al blij met de tientallen impala's maar die zijn er in overschot en de ranger vindt dat niet eens de moeite waard om voor te stoppen. We werden tussendoor verwend met een lekker ontbijtje wat we nuttigden in het bijzijn van 2 zwijnen. Gaaf waren ook de uitzichtspunten bij de waterplaatsen waar we helaas geen groot wild zagen maar wel impala's. Na wat stof gehapt te hebben op de hobbelige weggetjes worden we uiteindelijk toch beloond en zien we naast buffels ook gnoes, bavianen en zebra's. Grapje van Jurgen: Hoe worden Zebra's geboren? .......... Streepje voor streepje :-) Een geweldige 4 uur durende game drive waarbij ook de kids het geweldig vonden om mee te zoeken naar dieren. Twee van Big Five gezien. Hopelijk volgt de rest later deze week.

1. Jenny Veldman:
    4 mei 2018
    Wat weer een mooi verhaal fijn dat jullie zo genieten groeten.