Kruger Park

7 mei 2018 - Hazyview, Zuid-Afrika

Op zondag gaan op weg richting Hazyview We bezoeken onderweg een glasblazerij waar we getuigen zijn van een uniek stuk vakmanschap van de glasblazer. Het gloeiendhete glas wordt gedraaid, gekneed en met speciaal gereedschap bewerkt tot een mooi kunstwerk. We kopen er een paar handgemaakte wijnglazen met kleurrijke voet. Onderweg oponthoud tijdens onze tot op heden voorspoedige reis. Klapband van de aanhanger en een reserveband welke muurvast zit. Na een telefoontje stond er binnen 15 minuten iemand om de band te verwisselen. Zo snel heb ik de ANWB nog nooit gezien! Bij aankomst bij Hazyview Cabanas zijn de kids direct heel blij want in de tropische tuin ligt een zwembad met grote glijbaan waar je razendsnel vanaf gaat. En het geluk kan niet op want er is ook nog een reusachtig springkussen. In de ochtend vroeg opgestaan voor een game drive in het beroemde Kruger Park! Wat een geweldige rit. We stuiten allereerst op impala's. Dat is niet zo gek want er wonen er zo'n 150.000 in het park. Op hun billen lijkt in de vacht een grote letter M te staan. Mac Donalds voor de leeuwen zeggen de rangers :-). Als we verder rijden zien we een groep hyena's. Ze hebben er zelfs 2 baby'tjes rondrennen. Heel schattig ondanks de enge blik en scherpe tanden van hun mama. Vervolgens wordt ons geduld op de proef gesteld en zien we een tijdje helemaal niets op impala's na uiteraard. Tot er ineens 5 giraffen staan met hun sierlijke nekken en lieve snoeten. En dan blijft het wild om ons heen verschijnen. Twee grote olifanten, drie dikke neushoorns, overstekende gnoes, zebra's met baby en nog meer giraffen. En dan uit het niets doemt er een hele kudde olifanten op met twee kleintjes. Een stukje verder rijden en wederom een kudde olifanten. Wauw!! Zo indrukwekkend. Als toetje brengt ranger Solie ons naar een klein meer met aan de waterkant zonnende buffels en nijlpaarden. Een paar wildebeesten komen ook nog even wat drinken. In de middag relaxen we bij het zwembad en gaan de kids 25x van de glijbaan. We eindigen de dag met een typische Afrikaanse braai en een optreden van de kids op het springkussen.

1. Jenny Veldman:
    8 mei 2018
    Wat weer een mooi verhaal genieten nog maar even.
  2. Ineke:
    8 mei 2018
    Ondanks een beetje pech, toch een hele mooie dag.
    Weer een bijzondere ervaring en veel plezier voor de kids.