Blyde River Canyon

8 mei 2018 - Hoedspruit Nature Reserve, Zuid-Afrika

We zijn verder gereisd richting het noorden over een van de mooiste routes van Zuid Afrika, de Panoramaroute. De weg loopt langs de Blyde River Canyon, de op twee na grootste canyon van de wereld. We zijn eerst gestopt bij de zogenaamde God's Window waar je na een wandeling door een stukje oerwoud getrakteerd werd op een prachtige vergezicht. Daarna geluncht bij de Potholes. Een stuk van de canyon waar de rivier spleten en gaten in de rotsen heeft gemaakt. We klauteren over rotsen en bruggen en genieten van de schitterende kleuren van de rotsen, bruin en oranje, welke afsteken bij de groene omgeving. Een laatste stop bij de drie rondavels. Prachtige bergen welke lijken op de typische huisvesting (ronde huisjes) van de Zulu's en een spectaculair uitzicht biedt. Maar we moeten wel opschieten want de regel hier is voor het donker thuis zijn! Dat is al om 18.00u. En we begrijpen nu waarom die regel er is. We kwamen namelijk in het donker pas bij de gate van het wildpark aan. In het donker over een zandweg vol drempels waar de bus maar nauwelijks overheen kom. We moesten zelfs bijna uitstappen maar dat wilden we liever niet met de kinderen aangezien we dit toch wel iets te spannend vonden. We waren namelijk net toeschouwers geweest van 2 ruziemakende olifanten die met hun slurven steeds tegen elkaar duwden. Een spannend avontuur welke bij aankomt in Pezula Tree Lodges snel vergeten was. Wat een top locatie. We slapen hier in boomhutten en vanuit ons bed kijken we zo over de uitgestrekte natuur. En we hebben een buitendouche met uitzicht. We zitten letterlijk midden in de bush. Gelukkig is ons wel gegarandeerd dat de leeuwen, olifanten en neushoorns hier niet komen maar ander wild kan gewoon langs wandelen dus wel graag op de kleintjes letten. Het diner werd geserveerd in de Boma, ronde met baboe afgezette binnenplaats waar een klein kampvuur brand. Heel sfeervol.