Swaziland fietssafari

5 mei 2018 - Mbabane, Swaziland

Van St. Lucia rijden we naar Mbabane in Swaziland naar het Mountain inn hotel. Swaziland is een zelfstandig koninkrijk midden in Zuid Afrika. De koning kiest elk jaar tijdens een dansritueel een nieuwe vrouw erbij en hij heeft inmiddels zo'n 500 kinderen. Afgelopen April heeft hij de naam van zijn land veranderd in eSwatini. Bij de grens moesten we bij verschillende kantoortjes stempels halen en vervolgens te voet naar het andere land! Best apart om hand in hand een grens over te lopen. Onderweg stoppen we bij een kaarsenmaker en shoppen we spulletjes op de kleine craft market. Jurgen is blij met zijn djembé en Evelien met olifantenoorbellen. De dag erna gaan we wederom op avontuur. Ditmaal gaan we tussen de wilde dieren mountainbiken. In het Mlilwane Wildlife Sanctuary fietsen we door uitgestrekte grasvelden vol met grazende zebra's, wildebeesten, zwijnen, impala's en andere soorten herten. Ook door prachtige bossen gefiets en langs de oevers van een meer vol krokodillen. Deze waren echt heel dichtbij, doodeng maar heel gaaf! We zijn zelfs even afgestapt om dichter naar de oever te gaan en stonden slechts 3 meter van 2 slapende krokodillen terwijl een 3de kwam aanzwemmen. Voor de kleine beentjes was de 7 km durende tocht best pittig met een paar kleine klims en afdalingen. Maar ze hebben het goed volgehouden en waren trots dat ze het gedurfd hebben. Evelien was een beetje bang van de grote kudde wildebeesten welke gingen rennen terwijl we er langs fietsten en Jurgen moest even stoppen voor een overstekend zwijm! Swaziland is qua natuur echt schitterend met beboste bergen afgewisseld met een steppe landschap. En de mensen zijn super vriendelijk. Dit kleine landje veroverd gemakkelijk je hart!

1. Ineke:
    5 mei 2018
    Gaaf hoor fietsen tussen de wilde dieren en zo dicht bij de krokodillen. Zeker voor de kinderen met de kleine beentjes. Het zijn Topper! Jullie hebben al veel beleeft deze week, op naar de volgende avonturen met hopelijk het zien van de Big Five.
  2. Niek en Adriënne:
    5 mei 2018
    Hallo Jellemaatjes allemaal, wat beleven jullie veel verschillende dingen. De kinderen komen straks niet uitverteld in de kring. Knap van ze dat ze alles meedoen. Tussen de wilde dieren maar natuurlijk mag je daarna iets leuks kopen. Wij hebben het ook naar ons zin iets minder spectaculair. Iedereen de groetjes uit Krk.
  3. Jenny Veldman:
    6 mei 2018
    Mooie foto's en wat fijn dat jullie zo genieten.
  4. Nicolette:
    6 mei 2018
    Wat een leuke verhalen. Prachtige dieren zien jullie allemaal in het wild, toch apart dat je daar "gewoon" door heen kan fietsen. Blijf lekker genieten met z'n allen.